Werkwijze

Werkwijze

Een advies is altijd volledig afgestemd op de behoefte van de klant. Op basis van een intakegesprek wordt gezamenlijk vastgesteld wat de wensen zijn en op welke wijze hier invulling aan gegeven kan worden. Dit betekent dat onder andere afspraken gemaakt worden over de frequentie, de doorlooptijd en de kosten, maar natuurlijk ook over de te verwachten resultaten. Klanttevredenheid staat voorop. 

Een klant kan een concrete adviesvraag hebben, zoals het ontwikkelen van management informatie, een kostprijsanalyse, strategieontwikkeling of het maken van of ondersteunen bij een ondernemingsplan of investeringsanalyse.

Ook kan de vraag van algemene aard zijn, zoals het verbeteren van de prestaties en het optimaliseren van de winst. In dat geval wordt een bedrijf doorgelicht en volgen daaruit concrete verbeterpunten die al dan niet verder uitgewerkt en geïmplementeerd worden.

Een andere mogelijkheid is om periodiek ondersteuning te bieden aan bedrijven als parttime controller. Dit is vergelijkbaar met de rol van business controller, maar dan specifiek voor MKB. In overleg wordt bepaald met welke frequentie en op welke vlakken ondersteuning gewenst is bij de bedrijfsvoering. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het analyseren van de maand-, kwartaal- of jaarcijfers of het maken van management informatie.